Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Zdravie & vitalita

Šesť prekvapivých účinkov kvalitného spánku

SLOVAKFITNESS.SK    |    25.01.2019
Nedostatok kvalitného spánku má za následok nižšiu výkonnosť pri mentálnych i fyzických úlohách. V praxi to teda znamená, že ak sa dobre nevyspíte, nebudete podávať dobrý výkon v škole, v práci ani v posilňovni.

Kvalitný spánok však nie je dôležitý len pre to, že vám dodáva energiu do nového dňa. Prináša so sebou aj týchto šesť, menej či viac prekvapivých, účinkov:

1. Bojuje proti nádche a chrípke
Ľudia, ktorí spávajú pravidelne päť a menej hodín za noc, majú podstatne väčšiu pravdepodobnosť toho, že sa u nich objaví nádcha, chrípka alebo iné infekčné ochorenie. V porovnaní s tými, ktorí spávajú osem a viac hodín, bolo riziko takmer trojnásobne väčšie.

2. Zlepšuje cvičenie
Cvičenie zlepšuje schopnosť lepšie sa vyspať a kvalitný spánok sa mu za to odvďačuje tým, že zefektívňuje cvičenie. Vyspatý človek cvičí s väčšou ľahkosťou, s väčšou chuťou, a tak nie je prekvapujúce, že aj dlhšie a intenzívnejšie. Navyše, telo sa vďaka dlhšiemu spánku rýchlejšie regeneruje, čo je ďalší faktor ovplyvňujúce cvičenie a jeho výsledky.

3. Udržuje pod kontrolou chuť do jedla
Vaše telo má v sebe hormóny, ktoré vyvolávajú pocit hladu alebo sýtosti. Ak ich produkciu narušíme nekvalitným spánkom, spôsobí to, že počas dňa budeme hladnejší. Navyše, vedci zistili, že nevyspatí ľudia majú tendenciu jesť viac nezdravých jedál.

4. Znižuje pravdepodobnosť migrény
Nedostatok spánku a únava vedú k zvýšeniu pravdepodobnosti rozvoja bolestí hlavy. Ak k tomu pridáme stres, môžu sa pretaviť aj do horšej migrény.

5. Podporuje kontrolu krvného cukru
Pokiaľ nebudete pravidelne spávať v dostatočnej dĺžke a kvalite, bude u vás väčšie riziko rozvoja cukrovky. Je to tak preto, lebo nebude váš krvný cukor plne pod kontrolou. Inzulín si nebude vedieť robiť dostatočne dobre svoju prácu.

6. Bojuje proti obezite
Vedci už viackrát preukázali spojenie medzi obezitou a nedostatkom kvalitného spánku u detí i dospelých. Je to však logické – nevyspatý človek nebude natoľko fyzicky aktívny a bude robiť horšie stravovacie rozhodnutia. Navyše, metabolizmus u nevyspatého človeka je pomalší.

zdroj: msn



Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!

Zdieľať na Facebooku
Kurzy mien
(ECB)
EUR-USD
1.1250
EUR-CZK
25.682
EUR-HUF
320.09
EUR-PLN
4.2786
EUR-GBP
0.86470
Neprehliadnite
Citát dňa
„Zmyslom života nie je jednoducho len existovať, prežiť, ale postupovať vpred, ísť hore, niečo dosahovať a dobíjať. “
- Arnold Schwarzenegger

Viac citátov »
Rozvíjajte sa s nami!
Najnovšie články
© 2019 MNE.sk.  |  Vytvorené v Partizánskom  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist