Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Zdravie & vitalita

Prečo vaše telo potrebuje posilňovanie?

Ako sme si jeden večer surfovali po internete, narazili sme na zaujímavý článok od Ryana Blaira, ktorý zhrnul, prečo vaše telo potrebuje posilňovanie. Nemohli sme sa oň s vami nepodeliť, a tak vám ho dnes prinášame.

Človek je neskutočne prispôsobivý druh svojmu prostrediu. Nanešťastie, v modernej, industrializovanej spoločnosti táto prispôsobivosť pracuje proti nám niekoľkými spôsobmi. Pôvodne bola štruktúra svalov a kostí omnoho pevnejšia, pretože si prostredie vyžadovalo viac fyzických aktivít len preto, aby človek prežil. V súčasnosti však máme sedavé zamestnania, samootváracie dvere a autá. Výsledkom toho je, že máme podstatne krehkejšiu postavu, menšiu vitalitu a viac zdravotných komplikácií.

Na to, aby sa riziko komplikácii znížilo, mnoho ľudí zahŕňa do svojho života pravidelné cvičenie. Aeróbne aktivity, dokonca aj jednoduché pohyby a dynamický strečing, sú jednou z najlepších ciest k udržaniu tela v dobrej kondícii a zníženiu rizika kardiovaskulárnych a neurologických problémov, ktoré vznikajú pre sedavý spôsob života.

Avšak, to je len jedná časť. Na to, aby ste udržali svaly pevné a pružné, aby ste si udržali dobrú koordináciu pri starnutí, musí byť pravidelnou súčasťou vášho života aj posilňovanie s činkami. Prečo a ako by malo byť posilňovanie neoddeliteľnou súčasťou vašich dní?

Kým väčšina trénerov by od vás chcela, aby ste cvičili s ťažkými váhami, existujú dôkazy, že to nie je ideálne pre každého. Štúdie tiež ukazujú, že hlavne u ľudí, ktorí sa blížia k dôchodkovému veku, je prospešné pravidelné cvičenie aj s ľahkými činkami na udržanie svalovej hmoty. To vedie k predchádzaniu zranení pri dvíhaní ťažkých záťaží a tiež pomáha zdraviu kĺbov, držaniu tela a koordinácii.

Relatívne ľahké váhy však môžu byť výhodné aj pre mladších jedincov. Obvykle nie je na škodu cvičiť s ťažšími váhami, ale aj posilňovanie s menšou záťažou prispieva k rovnakému efektu ako u starých ľudí aj u tých mladých. Plus, pomáha znižovať objem medzisvalových tukových zásob, ktoré sa inak ťažko spaľujú. Sedavý spôsob života im veľmi sedí. Už krátky každodenný tréning vám môže predĺžiť život.

Prečo? Nie len, že cvičenie s činkami poskytuje vyššie spomenuté výhody, ale takisto ide o námahu, ktorá sa líši od aeróbnych aktivít. Ide o anaeróbnu aktivitu, pri ktorej telo pracuje iným spôsobom, vyžaduje si odlišné živiny a produkuje odlišné vedľajšie produkty, ktoré telo zo seba vylučuje. Toto poskytuje ľuďom v ľubovoľnom veku čistiaci efekt (pomáha telu zbavovať sa toxínov).

Zdieľať článok na Facebooku

Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
V akej oblasti chcete pomôcť?
© 2021 MNE.sk.  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist