Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Úspech.MNE.sk

Zdravie & vitalita 02. 06. 2018

Sedem veľmi vážnych dôsledkov sedenia

ikonka
V súčasnosti čoraz viac ľudí máva sedavé zamestnanie. Keď v ňom odsedia osem hodín, prídu domov a sadnú si opäť – k televízoru alebo k počítaču. Čas medzitým tvoria sedením v aute alebo v prostriedku verejnej hromadnej dopravy. Nie je toho sedenia až príliš? Je.

Príliš dlhé sedenie je veľmi zlé pre vaše zdravie a možno to aj viete, ale neuvedomujete si dôsledky. Väčšina ľudí nad tým kývne rukou, no nesprávne nastavenie tela môže byť príčinou ochorení, ktoré vedú až k úmrtiu.

Dlhé sedenie môže viesť k týmto vážnym problémom:

1. Natiahnuté svaly - keď sedíte za stolom, váš krk má tendenciu nakláňať sa dopredu. Spôsobuje to problémy s chrbticou, ale aj so svalmi, či už v oblasti krku, ramien alebo chrbta.

2. Bolesti chrbta - práve bolesti chrbta bývajú jedným zo skorých a najzjavnejších upozornení na to, že sedíte príliš dlho. Svaly strácajú svoju pružnosť, stavce chrbtice nie sú pod takou kontrolou a kolagén vo väzivách, ktoré sú oporou kostí kosti, tuhne.

3. Problémy s nohami - sedenie vedie k horšiemu prúdeniu krvi v nohách a to môže spôsobiť mnohé problémy s cievami. Takisto môže viesť k oslabovaniu kostí a svalov nôh. Nedostatok aktivity spôsobuje osteoporózu.

4. Mozgové problémy - keď sa hýbete, tak sa do mozgu dostáva dostatočné množstvo kyslíka, ktorý ho udržiava v zdravom stave. Zlepšuje to aj náladu a mozgovú činnosť.

5. Degenerácia svalov - dlhé sedenie spôsobuje aj degeneráciu svalovej hmoty. Napríklad, keď stojíte, vaše brušné svalstvo je v polohe, ktorá ho aktivuje a na ktorú bolo vytvorené. Keď však sedíte, je ochabnuté a nie je využívané. Podobne je to aj v oblasti bedier a nôh.

6. Rakovina - niekoľko štúdií potvrdilo, že dlhé sedenie je spojené s rakovinou hrubého čreva a s rakovinou prsníkov. Dôvody nie sú úplne známe.

7. Poškodenie orgánov - zlé nastavenie tela pri sedení môže viesť k poškodeniu orgánov, pretože nedochádza k správnemu toku krvi a cievy vedúce k srdcu sú v ohrození krvných zrazenín. Takisto sa zvyšuje krvný tlak a zvyšuje sa hladina cholesterolu.


Nahlásiť chybu
Mohlo by vás zaujímať:
dalsich-7-jednoduchych-sposobov-ako-sa-motivovatĎalších 7 jednoduchých spôsobov, ako sa motivovať osem-tajomstiev-ludi-s-pevnym-zdravimOsem tajomstiev ľudí s pevným zdravím zdravy-zivot-je-zakladom-pre-uspesny-zivotZdravý život je základom pre úspešný život manazment-casu-8-tipov-ktore-vam-s-nim-pomozuManažment času: 8 tipov, ktoré vám s ním pomôžu 7-jednoduchych-sposobov-ako-sa-motivovat7 jednoduchých spôsobov, ako sa motivovať
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2018 MNE.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist