Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Zdravie & vitalita

Najlepšie doplnky výživy proti stresu

SLOVAKFITNESS.SK    |    05.10.2018
Skúšali ste všetko možné v boji proti stresu a nič úplne nezabralo? Možno chcete siahnuť po liekoch alebo doplnkoch výživy. A práve v tomto článku nájdete efektívne doplnky, s ktorými budete v boji proti stresu na správnej ceste.

Doplnky výživy sú zoradené v rebríčku podľa ich efektívnosti v boji proti stresu. Spúšťajú v tele biologické procesy, ktoré vplývajú na spúšťače problémov a limitujú ich vplyv. Hodia sa hlavne v časoch, kedy je stres naozaj veľký.

7. | MELATONÍN

Melatonín je prirodzený hormón nájdený v tele a je spojený hlavne s regulovaním spánkového cyklu. Keď je človek v strese, jeho produkcia je obmedzená, a preto človek ťažko zaspáva. A práve vtedy prichádza na rad melatonín vo forme suplementu. Stačí si ho dať hodinu pred spaním a ani stres vám nezabráni zaspať. Jeho efektívnosť zvyšuje kombinácia s horčíkom.

6. | OMEGA 3 MASTNÉ KYSELINY

Omega 3 mastné kyseliny pomáhajú znižovať krvný tlak a bojujú proti reumatickej artritíde. Ich ďalším plusom však je, že pomáhajú regulovať stres tým, že udržujú pod kontrolou kortizol a iné hormóny.

5. | VITAMÍNY B, C, E

Vitamíny sú v boji proti stresu tiež užitočné. Doplnok B-complex, ktorý obsahuje skupinu vitamínov B, udržuje úroveň stresu v norme a prináša aj iné zdravotné výhody. Vitamín C priamo neutralizuje tvorbu kortizolu a vitamín E pomáha chrániť telo pred negatívnymi vplyvmi stresu čím v časoch úzkostí bráni aj fyzickému stresu a teda má pod kontrolou imunitný systém a svalovú funkčnosť.

4. | ZELEROVÉ SEMENÁ

Zelerové semená nie sú príliš rozšíreným doplnkom výživy, ale aj v ďalekej minulosti boli využívané na liečenie mnohých ochorení. Teraz už je známe, že udržujú na zdravej úrovni hormóny spôsobujúce stres. Znižujú aj krvný tlak.

3. | MEDOVKA

Medovka je veľmi efektívna v boji proti stresu a jeho negatívnym vplyvom na telo. Je jednou z najlepších alternatív v boji proti stresu, pričom ju možno dostať aj vo forme čaju.

2. | NIACÍN

Niacín je veľmi efektívnym doplnkom v boji proti napätiu a depresii. Priamo pomáha rozširovať cievy, redukuje krvný tlak a pomáha človeku ľahšie zaspať. Bežným vedľajším účinkom je teplý, ale pomerne príjemný pocit tepla.

1. | VALERIÁNA

Najlepším doplnkom výživy v boji proti stresu sa zdá Valeriána. Je najužitočnejšia pri eliminovaní symptómov stresu, akú sú nepokoj, úzkosť, podráždenosť a nespavosť. Pôsobí tak, že stimuluje v mozgu chemikáliu, ktorá upokojuje nervy a produkuje pocity pokoja v prípade nástupu napätia.

Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!

Zdieľať na Facebooku
Neprehliadnite
Citát dňa
„Nedosiahnutie vášho cieľa nie je životná tragédia. Tragédiou je absencia cieľov, ktoré by ste mohli dosahovať.“
- Benjamin Mays

Viac citátov »
Rozvíjajte sa s nami!
Najnovšie články
© 2018 MNE.sk.  |  Vytvorené v Partizánskom  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist