Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Práca & podnikanie

Ako riešiť situáciu, v ktorej vás váš klient ignoruje?

Neodpovedá vám váš klient na správy cez e-mail? Ignoruje vaše telefonáty? Nie je to dobrý pocit, ale je to situácia, ktorá sa v biznise sem-tam vyskytne. Ako k nej pristupovať?

Ignorovanie môže dochádzať pri rôznych scenároch a my sa zameriame na tie najbežnejšie:

1. Čakanie na odobrenie projektu – mnoho ľudí si namýšľa, že to automaticky znamená, že klient s vami daný projekt už robiť nechce. Často je však v tejto situácii len nerozhodný a možno ste neprezentovali vaše zámery dostatočne jasne, aby mal pocit, že rozhodnutie musí urobiť už teraz. Preto nerobte predčasné závery, pripomeňte sa im a ponúknite im prípadne dodatočne vyjasnenie projektu tak, aby ste ich uistili, že ste správna voľba.

2. Čakanie na pripomienky k projektu – možno je klient zaneprázdnený a nemal šancu sa ešte na vec poriadne pozrieť, prípadne nedôveruje svojmu vlastnému názoru a čaká na názor niekoho iného. Niekedy to však znamená aj to, čoho sa obávate – nepáči sa im vaša práca a boja sa vám to povedať. Dohodnite si s nimi telefonát alebo stretnutie a pripomeňte im, že len vzácne je prvý predkladaný návrh konečnou verziou a že potrebujete ich spätnú väzbu, aby ste urobili vylepšenia natoľko, aby sa im práca páčila.

3. Čakanie na vyžiadané informácie – môže to znamenať zaneprázdnenosť a kladenie nižšej priority vašej žiadosti, prípadne nedostatok guráže spomenúť vám, že nie je spokojný s danou spoluprácou alebo projektom. Pripomeňte mu dôvody, prečo sa projekt odštartoval a spomeňte, že je to bežná situácia. Dohodnite si s nimi telefonát, v ktorom im navrhnete spôsoby, ako ju vyriešiť. Pôsobte motivačne i pragmaticky. Potenciálne navrhnite aj spoluprácu s treťou stranou.

4. Čakanie na ich písomné odporúčanie – väčšinou si vyberáte klientov, s ktorými sa vám spolupracovalo veľmi dobre, aby pre vás napísali odporúčanie. Preto sa len vzácne pri takých klientoch stane, že by ste naň museli čakať. A keď áno, potom je to väčšinou z nedostatku času alebo jednoducho nevedia, ako by odporúčanie napísali. Preto im situáciu uľahčite. Opýtajte sa ich, či by bolo v poriadku opýtať sa ich pár otázok, z ktorých odporúčanie napíšete a dáte im ho na schválenie.

5. Čakanie na platbu – toto je frustrujúce, keď čakáte na úhradu faktúry a klient vám neodpovedá. Možno má problémy s peniazmi, možno je zaneprázdnený. Možno je nespokojný s časťou projektu a bojí sa vám to povedať. Je niečo, čo ste urobili, čo by to mohlo spôsobiť? Je niečo, čím ste ho mohli nahnevať? Skúste sa na to pozrieť z ich pohľadu a snažte sa s nimi skontaktovať telefonicky, nie e-mailom. Tým môžete pripomenúť úhradu po splatnosti po 7, 14 a 30 dňoch. Ak nepomôže to a ani telefonický kontakt, existujú firmy, ktoré vám s vašou pohľadávkou pomôžu.

Zdieľať článok na Facebooku

Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
V akej oblasti chcete pomôcť?
© 2024 MNE.sk.  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist