Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Práca & podnikanie

Deväť zlozvykov, ktoré znižujú vašu produktivitu

Ak vám záleží na vašich pracovných úspechoch, potom určite chcete byť čo najproduktívnejší. Platí to aj vtedy, ak pracujete sami na seba a chceli by ste mať po práci viac času sami na seba. Existujú však veci, ktoré robíme a ktorými produktivite škodíme. teraz vám ich pár prinášame. Pozrite si nasledujúcich deväť zlozvykov a zistite, či sa netýkajú aj vás.

1. Ranný zhon a vynechanie raňajok –ak budete mať ráno na prípravu na odchod do roboty málo času a budete v zhone, môže to mať negatívny vplyv na vaše pocity i produktivitu. Ak zažívate ranný zhon, vstávajte o 10-20 minút skôr. A tiež nevynechávajte raňajky. Kvalitné raňajky vám dodajú energiu, z ktorej bude ťažiť aj vaša pracovná výkonnosť.

2. Zanedbávanie kvality spánku – ak sa poriadne nevyspíte, nebudete mať dostatok energie a bude sa vám len ťažko koncentrovať na robotu. Preto by ste večer nemali odkladať odchod do postele.

3. Uprednostnenie ľahkých úloh – je veľmi lákavé vyčiarknuť si hneď na úvod nejakú úlohu zo zoznamu úloh, a tak sa začne tou ľahkou. Je to však nevhodné, ak tým odkladáte skutočne dôležitú alebo náročnú úlohu. Produktivitu si zvýšite, keď ako prvé urobíte tie najdôležitejšie a najnáročnejšie úlohy.

4. Neustále riešenie e-mailov – môže vás lákať neustále kontrolovať e-mailovú schránku alebo mať zapnuté automatické upozornenia a následne odpisovať na korešpondenciu, ale pokiaľ nečakáte nič mimoriadne dôležité, mali by ste si vyhradiť na e-maily presný čas a nie viac ako trikrát denne. Tiež nemusíte odpovedať okamžite. Ak si ju kontrolujete aj ráno, odpovede si naplánujte na obed (ak nejde o nič dôležité).

5. Práca cez obednú prestávku – jedenie za pracovným stolom je zlé pre vaše myslenie, vašu kreativitu, vaše telo i vašu produktivitu. Mentálne i fyzicky potrebujete prestávku od práce, tak využite tu obednú, aby ste načerpali nové sily pre zvyšok pracovného času.

6. Automatické prikyvovanie každému stretnutiu – dostali ste sa do zóny, všetko vám ide od ruky, ale musíte prácu prerušiť, aby ste išli na stretnutie. Je dokázané, že sa vám potom bude k úlohe vracať ťažko a efektívnosť klesne. Čo z toho vyplýva? Snažte sa stretnutia obmedzovať a akceptujte len tie nevyhnutné. Väčšina záležitostí sa dá vyriešiť aj cez e-mail, telefón či Skype. Ďalším tipom je vyhradiť si výhradne na stretnutia jeden deň v týždni.

7. Nepočúvanie – ak pozorne nepočúvate, nemusíte tým len poškodiť svoj vzťah s danou osobou, ale môžete prísť aj o cenný čas pri riešení vašej úlohy. Pozorne počúvajte, čo druhí hovoria, pomôže vám to v profesionálnom i osobnom živote.

8. Časté kontrolovanie internetu, sociálnych sietí a mobilu – chorobou dnešnej doby je neustále využívanie mobilných telefónov, či už na hranie hier, čítanie článkov na internete alebo kontrolovanie sociálnych sietí. Všetko to znižuje vašu produktivitu, pretože sa rozptyľujete a odkláňate svoju pozornosť. Potom vám nejaký čas trvá, kým sa dostanete späť do optimálnej koncentrácie a výkonnosti.

9. Robenie viacerých vecí naraz – multitasking už nie je moderný. Veľa ľudí ho stále využíva napriek tomu, že sa dokázalo, že je pre 98 % ľudí menej efektívny ako koncentrovanie sa na jednu úlohu, ktorá je pred nami. Zvyšuje aj chybovosť.

Zdieľať článok na Facebooku

Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
V akej oblasti chcete pomôcť?
© 2024 MNE.sk.  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist