Práca & podnikanie
10 jednoduchých tipov, ktoré pomôžu vášmu biznisu
1. Ovládnite svoju špecializáciu – je lepšie byť majstrom v jednej disciplíne, ako vedieť niečo z každej. Buďte špecializovaní na určitú oblasť a snažte sa v nej dosiahnuť vysokú kvalitu.
2. Optimalizujte cenovú politiku – ak chcete byť prémiovou značkou, ceny nemôžete mať nízke a často vašu atraktivitu znižujú aj akcie. Ak však túto filozofiu nerazíte, mali by ste ceny upravovať pravidelne vzhľadom na dopyt i konkurenciu tak, aby boli pre ľudí atraktívne. Svoju hodnotu však môžete zvyšovať aj doplnkovými službami.
3. Odmeňujte zákazníkov – zákazníka môže veľmi potešiť aj maličkosť, ktorú dostane zadarmo ako darček. Oceňujte tak svojich zákazníkov, minimálne tí verní si to zaslúžia a ľahšie si ich udržíte.
4. Dajte si pozor na pracovníkov v kontakte so zákazníkmi – pracovník, ktorý sa dostáva do kontaktu so zákazníkmi, by mal dobre vyzerať a dobre vystupovať. Je to totiž osoba, ktorá tvorí u ľudí obraz o vašej firme. Pri výbere si tak dajte veľmi záležať.
5. Buďte dostupnejší zákazníkom – vytvorte pre zákazníkov zákaznícku podporu, ktorá bude dostupná dlho a rýchlo. Taktiež sa môžete dolíšiť od konkurencie dlhšími otváracími hodinami, väčšou časovou ústretovosťou.
6. Uľahčite zákazníkom cestu za kontaktmi – pre zákazníka i potenciálneho obchodného partnera by nemal byť problém nájsť na vás kontakt. Ak je to problém, často o nich prichádzate.
7. Využívajte s rozumom sociálne médiá – sociálne média by mali byť popredným kanálom pre vaše spojenie s existujúcimi a potenciálnymi zákazníkmi. Budujte si na nich značku, ale s rozumom. Ak to budete robiť správne, prínosy budú zrejmé.
8. Podporte miestnu komunitu – zlepšite si svoje meno tým, že podporíte miestnu udalosť alebo detský športový klub. Budete si tak vytvárať zákazníkov, ktorí vás za to odmenia svojou lojalitou.
9. Buďte skromní – nenechajte sa uspokojiť a snažte sa neustále zlepšovať. Nemyslíte si, že ste dokonalí, buďte skromní a neprestávajte byť pracovití.
10. Riešte problém – nemali by ste na podnikanie myslieť ako na činnosť zameranú na predaj tovarov či služieb, ale ako na spôsob riešenia problémov vašich zákazníkov. Tento pozitívny prístup vám pomôže prejsť dlhú cestu.
Zdieľať článok na Facebooku
Zaujal vás tento článok?
Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
Mohlo by vás zaujímať
V akej oblasti chcete pomôcť?
Motivácia & inšpirácia
Zdravie & vitalita
Práca & podnikanie
Peniaze & bohatsvo
Život a vzťahy
Osobný rast