Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Život & vzťahy

Štyri spôsoby, akými si okamžite vylepšite meditáciu

USPECH.MNE.SK    |    06.07.2018
Mnoho ľudí si potrebuje v modernom svete oddýchnuť nie len fyzicky, ale aj duševne. Aj preto sa v ostatných rokoch začala dostávať do popredia meditácia. Ak to aj vy s ňou chcete skúsiť alebo ju už praktizujete, mali by ste vedieť, že je omnoho ťažšie udržať svoju myseľ pokojnú, ako ste si mohli myslieť.

Často toto uvedomenie spôsobuje frustráciu, no nie je ničím výnimočným, ak vašou hlavou lietajú neposlušné myšlienky. Existujú však spôsoby, ako ich frekvenciu výrazne znížiť. Prinášame vám štyri, ktoré by mali pomôcť okamžite:

1. Mantra
Mantra sa v Budhizme zrodila na to, aby vám chránila myseľ. Mantra je slovo alebo slovné spojenie, ktoré si opakujete neustále dokola, aby ste zabránili prúdu myšlienok, ktorým sa chcete brániť. Väčšinou ide o myšlienky negatívneho dopadu. Mantra býva naopak pozitívna. Vychádza z lásky, mieru, pokoja. Pri meditácii sa zíde hlavne v obdobiach, kedy sa ťažko sústredíte a pohlcujú vás iné myšlienky.

2. Pýtanie sa otázok
Mnoho ľudí bojuje pri meditácii s náhodnými myšlienkami, ktoré ich rozptýlia. Preto je dobré pripraviť sa na ne a pýtať sa tie správne otázky, ako napríklad: „Aké myšlienka príde najbližšie?“ Neuveríte, ale funguje to veľmi dobre na upokojenie mysle. Touto otázkou máte svoje myšlienkové procesy akoby pod drobnohľadom. Keď sa na ďalšiu myšlienku pripravíte, často ani nepríde. Priestor medzi danou otázkou a najbližšiu myšlienkou je ideálny stav, ktorý pri meditácii hľadáte.

3. Odpustite sami sebe
Mnohí začiatočníci očakávajú, že sa pri meditácii dostanú do bezmyšlienkového sveta rýchlo a bez väčšej námahy. Potom sú sklamaní, keď zistia, že je niekedy veľmi náročné spomaliť prísun myšlienok. Frustráciu a hnev však musíte nechať bokom. Meditácia má upokojovať, a preto sa na seba nehnevajte a odpustite si aj to, že dovolíte vstúpiť do vašej pozornosti rôznym myšlienkam. Musíte si uvedomiť, že aj skúsenejšie osoby bojujú sem-tam s neposednými myšlienkami. Keď vás také postihnú, jednoducho si odpustite a začnite odznova. Postupne si osvojíte dar odpúšťania a uvidíte, že aj keď vás niekto nahnevá, nechce vám ublížiť úmyselne.

4. Kofeín
Možno sa to zdá neuveriteľné, ale aj stimulant kofeín dokáže pomôcť vašej meditácii. Aj mnísi ho využívali dlhé tisícročia pri svojej meditačnej rutine. Získavali ho z čaju. Kofeín spôsobuje, že sa u vás budú do mozgu vyplavovať chemikálie spôsobujúce radosť a stav blaženosti. Zároveň zvyšuje mentálnu koncentráciu. Oba tieto aspekty zlepšia vašu meditáciu – budete sa cítiť lepšie, uvoľnenejšie a ľahšie budete mať pod kontrolou svoje myšlienky.

Zdieľať na Facebooku
Neprehliadnite
Citát dňa
„Väčšina ľudí žije viac podľa módy než podľa rozumu.“
- Georg Christoph Lichtenberg

Viac citátov »
Rozvíjajte sa s nami!
Najnovšie články
© 2018 MNE.sk.  |  Vytvorené v Partizánskom  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist