Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Osobný rast

Klamstvá, ktoré si hovoríte, keď sa niečo bojíte urobiť

USPECH.MNE.SK    |    11.10.2018
Strach nás obmedzuje a často odďaľuje naše činy. A práve činy sú potrebné k tomu, aby sme mohli pomýšľať na úspech. Ak sa chcete pustiť do niečoho veľkého, projektu alebo podnikania, často to odkladáte pre klamstvá, ktoré si sami sebe hovoríte zo strachu. A aké klamstvá ide?

1. Na toto nie som pripravený
Strach je jednou z najväčších prekážok, ak nie tou najväčšou, u neskúsených podnikateľov. Mnoho ľudí doslova paralyzuje. Boja sa zlyhania, konkurencie, administratívy, úradov... Jednoducho si myslia, že nie sú pripravení. V skutočnosti však nikto nezačína podnikať s úplným sebavedomím a istotou, že to vyjde. Ak si teda myslíte, že nie ste pripravení, tak v skutočnosti ste. Tento strach je jednoducho súčasťou celého procesu. Prekonať ho treba akciou.

2. Dnes už je na začiatok neskoro, začnem zajtra
Mnoho ľudí sa nadchne pre nejakú myšlienku, ale odloží ju na neskôr. Väčšinou si povedia: Urobím to zajtra. Niekto to skutočne urobí, ale významná časť ľudí nie. Mnohí sa k tomu už nedostanú nikdy. Je to tak aj v práci aj v osobnom živote. Toto klamstvo si často hovoria aj ľudia, ktorí chcú schudnúť. Ak to chcete skutočne, začnite už dnes. Rozhýbe vás to a často práve ten prvý krok môže byť to najlepšie, čo urobíte.

3. Mám viac nápadov, počkám, kým sa jeden vykryštalizuje ako najlepší
Je dôležité vedieť, kde máte sústrediť svoju energiu, koncentráciu a čas. Možno máte hneď niekoľko nápadov, ale nemôžete sa venovať všetkým z nich. Musíte sa zamerať na jeden a venovať sa mu poriadne. Na druhú stranu, rozhodovať by ste sa nemali dlho. Rozhodnutie by ste určite nemali pravidelne odkladať. Vyberte si jeden nápad, dajte mu šancu, venujte sa mu 100% a sledujte, ako reaguje trh.

4. Toto už bolo vytvorené, ľudia nepotrebujú ďalší kus
Ak sa snažíte založiť biznis na produkte, ktorý už existuje, ale prejde vás elán zo strachu, že sa v konkurencii iných rovnakých alebo podobných produktov neujme, mali by ste vedieť, že síce prichádzate o potenciál ľahšieho ovládnutia trhu, ale stále môžete uspieť. Stačí poctivo pracovať na propagácií, niečím sa odlíšiť a poskytnúť zákazníkom nejakú pridanú hodnotu. Negatívne myšlienky vám nepomôžu. Skúste myslieť ako zákazník. Kúpili vy ste ten váš produkt? Ak nie, čo by pomohlo, aby ste si ho vybrali namiesto konkurencie?

Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!

Zdieľať na Facebooku
Neprehliadnite
Citát dňa
„Nedosiahnutie vášho cieľa nie je životná tragédia. Tragédiou je absencia cieľov, ktoré by ste mohli dosahovať.“
- Benjamin Mays

Viac citátov »
Rozvíjajte sa s nami!
Najnovšie články
© 2018 MNE.sk.  |  Vytvorené v Partizánskom  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist