Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Práca & podnikanie

Štyri dôvody, prečo malé firmy neuspejú

Niektoré malé podniky fungujú dobre, iné sa trápia a ďalšie veľmi rýchlo zaniknú. Aké faktory však ovplyvňujú ich neúspech najviac? Čoho sa musíte vyhnúť ako začínajúci podnikateľ alebo majiteľ malej firmy, ktorá sa trápi?

Skutočnými dôvodmi neúspechu nie sú prísne zákony, veľká byrokracia, slabá ekonomika ani nedostatok zdrojov a podpory. Za neúspech môžu najme tieto štyri faktory:

1. Žiadne strategické plánovanie
Mnoho podnikateľov sa vrhne do podnikania bez toho, aby vedeli, aké majú byť ich kroky. Nevedia, čo robiť preto, aby sa stabilizovali, ďalej sa rozvíjali a rástli. Základom každého podnikanie je zostavenie kvalitného strategického plánu a jeho dodržiavanie. Bez týchto základov sa firma riadi chabo a aj menšie komplikácie ju môžu zlomiť. Keď sa stratégie dodržiava každým v podniku, dáva to možnosť pracovať efektívne s časom i kapitálom, ktoré sa neplytvajú na zbytočné veci.

2. Neurčený cieľový trh
Spoločne s plánom by mal existovať aj jasne vytýčený cieľový trh, na ktorý sa firma chce orientovať. Mnohí majitelia malých firiem tvrdia, že ich zákazníkom je každý. Skutočnou cestou k úspechu je však vyhraničenie cieľových zákazníkov na základe jasných kritérií a snažiť sa vytvoriť z nich verných zákazníkov, ktorý sa budú k produktom lebo službám opakovane vracať.

3. Chýbajúca snaha
Jedným z podstatných faktorov, ktoré vplývajú na opakované kúpi zákazníkov, je kvalita vašich produktov a služieb. A práve na tomto veľa malých firiem pohorí. Musíte sa snažiť, aby boli produkty čo najlepšie. Musíte sa snažiť, aby boli vaše služby čo najlepšie. Musíte uspokojovať potreba zákazníka a chovať sa k nemu dennodenne čo najlepšie tak, aby si vytvoril k vašej firme dlhotrvajúci vzťah.

4. Nepochopenie toho, čo zaistí prežitie
Je šokujúce, ako bežne sa vyskytujú situácie, že podnikatelia nechápu, čo im zaisťuje prežitie. Samozrejme, sú to financie. Ale treba aj vedieť, ako ich k sebe pravidelne lákať. Treba venovať špeciálnu pozornosť predajnému tímu. Bez predaja totiž nie je ani podnik. Môžete mať aj najlepší produkt na svete, ale ak ho nebudete vedieť predať, skrachujete. Generovanie príjmov predajom je to, čo udržuje firmu nažive.

Zdieľať článok na Facebooku

Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
V akej oblasti chcete pomôcť?
© 2024 MNE.sk.  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist