Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Práca & podnikanie

Santa Claus a jeho 6 marketingových tajomstiev

Je tu vianočné obdobie a čas na článok súvisiaci s biznisom. Čo tak sa zamerať na jednu z najúspešnejších komerčných postáv všetkých čias? Dnes si odhalíme marketingové tajomstvá Santa Clausa.

Santa Claus je jednou z najznámejších a najpopulárnejších značiek v západnom svete. Ako sa mu podarilo dostať do takej pozície napriek tomu, že pre neho svet pripravoval za tie roky veľa výziev a prekážok? Aké marketingové lekcie si z jeho úspechu môžeme vziať?

1. Je neskutočne spoľahlivý - rok čo rok prináša v rovnaký deň v roku darčeky bez ohľadu na to, aké je vonku počasie. Pre váš podnik môže byť lekciou to, aby ste mali vo zvyku svojich zákazníkov nesklamávať. Buďte takto spoľahliví a vybudujete si u nich veľkú dôveru.

2. Neustále prekvapuje a nadchýna - vzbudzuje úsmev a pozitívne emócie, z čoho si môžete opäť zobrať príklad – postavte si značku na tom, aby pri pomyslení na ňu mali ľudia pozitívne myšlienky. Prekvapte zákazníkov niečím, čo konkurencie nerobí. Zaujmete tým a urobíte významný krok k budovaniu lojálneho vzťahu so zákazníkom.

3. Podporuje nás k písaniu - deti každoročne píšu Santovi list. Predstavte si, že by váš zákazník bol natoľko s vašou značkou nadšený, že by vám napísal list, v ktorom by sa zveril o svojich túžbach a potrebách. Lepšie by ste mu mohli slúžiť. V súčasnej dobe internetu niečo také dosiahnuť môžete jednoduchými dotazníkmi alebo telefonátmi.

4. Odmeňuje dobré správanie - aj vy si môžete vybudovať firmu, ktorá odmeňuje dobré správanie. V tomto prípade by mohlo ísť o malý darček pre zákazníka, ktorý vytvorí objednávku väčšiu ako zvyčajne alebo pre zákazníka, ktorý u vás nakupuje opakovane. Práve takých si chcete udržať.

5. Má trpaslíkov a sobov - Santa by nebol úspešný bez svojho tímu pomocníkov. A aj vy potrebujete skvelý tím na to, aby bol aj váš biznis skvelý. Ak chcete byť spoľahliví, ak chcete zákazníkov tešiť a budovať so lojalitu, budete potrebovať dobrých pomocníkov.

6. Je unikátny - Santu okamžite rozoznáte, pretože má jedinečný vzhľad a správanie. Ak sa aj vy chcete odlíšiť od konkurencie, musíte byť jedineční. Musíte si vytvoriť unikátny imidž, chytľavý slogan alebo nájsť niečo vo svojich službách, čo vás oddelí od ostatných podnikov vo vašej sfére.

Zdroj: Bplans

Zdieľať článok na Facebooku

Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
V akej oblasti chcete pomôcť?
© 2024 MNE.sk.  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist