Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Práca & podnikanie

Podnikateľský plán zvýši pravdepodobnosť vášho úspechu

Mali by ste venovať čas zostaveniu podnikateľského plánu alebo sa rovno hupnúť do podnikania? Táto problematika už bola predmetom mnohých debát a existujú rôzne prístupy. Niekto význam podnikateľského plánu podceňuje, niekto naň zase nedá dopustiť. Verili by ste, že sa na to už pozreli aj vedci?

Po tom, čo sa táto otázka dostala do pozornosti odborníkov z amerických univerzít, teda možno spoznať už aj vedeckú odpoveď na otázku, či je podnikateľský plán pred podnikaním dôležitý. Odpoveď je možno očakávaná – lepšie vyhliadky na úspech majú tí, ktorí si ho zostavia.

Jedna štúdia v roku 2010 analyzovala údaje z viac ako 11 tisíc spoločností. Pri jej realizácii sa prišlo na to, že plánovanie zlepšilo výkonnosť firiem. A nešlo len o firmy, ktoré ešte len vznikali. Išlo aj o tie, ktoré dávno existovali.

Ďalšia štúdia priniesla aj konkrétne číslo. Podľa nej spoločnosti, ktoré svoju budúcnosť plánujú, rastú o 30 % rýchlejšie ako tie, ktoré čas plánovaniu nevenujú. Táto štúdia podotkla, že uspieť môžu aj firmy bez podnikateľského plánu, no určite pomalšie a s menšou pravdepodobnosťou ako tie, ktoré ho majú.

Štúdie však prišli aj na to, že rozdiel robí aj kvalita vypracovaných plánov. Iba to, že si ho zostavíte, negarantuje váš úspech. Dôležité je zostaviť si plán dôkladne a potom ho dodržiavať. Firmy, ktoré prichádzajú s inováciami, by mali plány robiť kratšie a na menej rokov dopredu. Pre časté zmeny by ich teda mali aj častejšie aktualizovať.

Etablované spoločnosti, ktoré vedie veľa o svojich produktoch a zákazníkoch, by na druhú stranu mali podnikateľské plány zostavovať detailnejšie. Sú rozsiahlejšie aj preto, že ich stratégie sa nemenia tak rýchlo.

Zaujímavé je, že pravdepodobnosť úspechu zvyšujú aj veci, ktoré väčšina ľudí nepovažuje za také dôležité pre samotné podnikanie. Ide hlavne o hodnoty, ktoré si spoločnosť osvojí. Takisto väčší úspech prinášajú plány, v ktorých si namiesto predpovedí budúcnosti firma pravidelne stanovuje ciele.

Čím skôr s plánovaním začnete, tým lepšie pre váš biznis. Ak s ním začnete ešte pred marketingovými snahami a kontaktom so zákazníkmi, znížite riziko toho, že vaša firma zlyhá. Podnikateľský plán negarantuje úspech, ale zvyšuje vaše šance. Oplatí sa teda venovať mu nejaký čas.

Zdieľať článok na Facebooku

Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
V akej oblasti chcete pomôcť?
© 2024 MNE.sk.  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist