Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Práca & podnikanie

Manažment času: 8 tipov, ktoré vám s ním pomôžu

USPECH.MNE.SK    |    16.10.2018
Chcete pracovať efektívne? Chcete toho stihnúť viac za rovnaký alebo kratší čas? Potom sa musíte naučiť správne si riadiť svoje časový fond. S manažmentom času vám pritom pomôže aj nasledujúcich osem tipov.

1. Stanovte si ciele - keď budete poznať svoje ciele, budete mať víziu a budete si udržiavať motiváciu pracovať efektívne. Budete vedieť, kam smerujete a prečo tam smerujete. Umožní vám to lepšie sa koncentrovať na úlohy, ktoré sú dôležitejšie.

2. Vytvorte si zoznam úloh - úplným základom je mať zostavený zoznam úloh, ktoré musíte urobiť. Vďaka tomu nie len, že na nič nezabudnete, ale budete vedieť aj organizovať si svoj čas. Budete vedieť, kedy čo treba urobiť. Preto je najlepšie zosynchronizovať si zoznam aj s kalendárom.

3. Stanovte si piority - keď už viete, aký je váš cieľ a aké úlohy musíte splniť, potom môžete správne stanovovať svoje priority. Tie najdôležitejšie a najurgentnejšie úlohy majú prednosť pred všetkými ostatnými. Vyššiu prioritu dávajte tým, ktoré budú mať na splnenie vašich cieľov najväčší vplyv.

4. Vstávajte skôr - ľudia, ktorí vstávajú ráno skôr, sú štatisticky efektívnejší vo svojej práci. Skoré rána môžete využiť na spracovanie najdôležitejšej alebo najťažšej úlohy alebo sa pripraviť na pracovný deň, naplánovať si ho, zacvičiť si, motivovať sa literatúrou a podobne.

5. Starajte sa o svoje zdravie - ak budete pravidelne cvičiť alebo športovať, ak sa budete zdravo stravovať a dostatočne oddychovať, potom budete mať pevnejšie zdravie. To inak znamená aj to, že vás nebudú v práci obmedzovať zranenia alebo choroby, že vydržíte dlhšie naplnení energiou.

6. Dajte si do poriadku pracovisko - na konci pracovného dňa si vyčistite a upracte pracovisko, aby ste ďalší deň začali v čistom prostredí bez rozptýlení plynulých z neporiadku. Ľahšie sa budete koncentrovať na prácu.

7. Eliminujte všetky rozptýlenia - okrem poriadku na pracovisku vám k zvýšeniu koncentrácie pomôže, ak sa zbavíte všetkých rozptýlení – televízie, otravujúcich kolegov, tabletu, telefónu. Ak pracujete na počítači, využívajte programy, ktoré vám zablokujú stránky, ktorými sa radi zabávate, ako sú sociálne siete, YouTube a podobne.

8. Nezabudnite na oddych - je dôležité plniť si svoje pracovné povinnosti, ale tiež treba aj vypnúť. Pravidelne si doprajte krátke prestávky a nepracujte celý deň. Musíte si dobiť baterky, aby ste mohli pokračovať v efektívnej práci.

Zdieľať na Facebooku
Neprehliadnite
Citát dňa
„Väčšina ľudí žije viac podľa módy než podľa rozumu.“
- Georg Christoph Lichtenberg

Viac citátov »
Rozvíjajte sa s nami!
Najnovšie články
© 2018 MNE.sk.  |  Vytvorené v Partizánskom  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist