Práca & podnikanie
Spôsoby, akými si môžete upevniť pracovné vzťahy
Ak si chcete vylepšiť pracovné vzťahy alebo sa chcete uistiť, že nezídete s dobrej koľaje, potom by ste mali využiť nasledujúce tipy:
1. Rešpektujte kolegov čas a priestor – každý pracovník má vlastné povinnosti a len málokto je rád, keď je rušený. Len málokto má rád, keď ho niekto pri činnosti oberá o čas alebo sleduje. V prvom rade si musíte uvedomiť to, že pokiaľ nehorí, mali by ste rešpektovať snahu kolegov splniť svoje úlohy a nechať ich na pokoji, kým nebudú mať na vás čas.
2. Komunikujte slušne a efektívne – základom každého dobrého vzťahu je dobrá komunikácia. Jej význam je veľmi veľký. Musíte svoje potreby vyjadriť jasne, nebáť sa pýtať špecifické otázky a vysvetľovať riešenia tak, aby ich každý pochopil. A samozrejme, uistiť sa, či bol váš odkaz pochopený. Tiež sú dôležité všetky základné slušnosti – zdravenie, ďakovanie, prosenie, slušné vyjadrovanie.
3. Dôležitá je aj spätná väzba – je tiež dôležité pýtať sa ostatných na ich názor alebo im dávať svoju spätnú väzbu. Všetko to vedie k lepšiemu porozumeniu a zefektívneniu pracovného procesu celej skupiny.
4. Akceptujte, že pomôcť si musíte najskôr sami – neočakávajte, že si vás v práci budú hýčkať tak, ako môžu doma. Skôr ako o niekoho chcete požiadať o pomoc, uistite sa, že ste vyčerpali všetky možnosti, ako si pomôcť sami. Niekedy sa tomu nevyhnete, tak si zistite o problémy čo najviac informácií, aby si druhá strana všimla vašu snahu a mohla ju oceniť.
5. Jednajte s každým rovnako – ako člen tímu by ste nemali poukazovať na to, že je niekto cennejší a niekto nie. Takto sa môžete dostať aj do pozície, ktoré nenávratne poškodí váš imidž. Neohovárajte, nešírte klebety a pamätajte na to, že aj človek, od ktorého to nečakáte, môže byť raz vašim šéfom.
6. Buďte obozretní so sociálnymi sieťami – v súčasnosti už aj na pracoviská prenikli sociálne médiá a ich vplyv je veľký. Je pravdepodobné, že si vás budú chcieť vaši kolegovia pridať za priateľov. Pri budovaní takých spojení však musíte byť opatrní, pretože potenciálne môžete meniť svoj obraz a aj si znižovať svoj kredit v práci. A platí to aj opačne, smerom od vašich kolegov.
7. Berte na seba zodpovednosť. Aj za chyby – akceptujte zodpovednosť za svoju prácu a nespoliehajte sa na druhých. Snažte sa svoju úlohu splniť v prípade pochybenia si chybu priznajte. Nevyhovárajte sa na okolnosti a už vôbec na niekoho iného. Chyby sú bežné, ste len človekom. Ich priznaním len ukáže, že ste človek na správnom mieste. Pri ich napravovaní buďte tiež proaktívni a riešte ich, ak je to vo vašich schopnostiach.
Zdieľať článok na Facebooku
Zaujal vás tento článok?
Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
Mohlo by vás zaujímať
V akej oblasti chcete pomôcť?
Motivácia & inšpirácia
Zdravie & vitalita
Práca & podnikanie
Peniaze & bohatsvo
Život a vzťahy
Osobný rast