Práca & podnikanie
Ako si vybudovať značku v oblasti e-commerce?
Tvorba značky nie je len o logu, sloganoch a peknej korporátnej identite. Dôležité je najmä toto:
1. Jasný odkaz na všetkých platformách – musíte zákazníkom vysielať jeden jasný odkaz, aby ste sa odlíšili od konkurencie a aby boli pri pohľade na vašu značku jasné, čo zákazník môže od vás očakávať. Tento odkaz by mal byť jasný, vzrušujúci a pozitívny. Hlavnými prostriedkami sú logo a slogan, ale odkaz treba utvrdzovať pri každom kontakte so zákazníkom.
2. Vhodná ponuka produktov – najlepším spôsobom, ako si vylepšiť svoje zisky i značku, je mať vhodne zvolenú produktovú ponuku. Vžite sa do pozície zákazníka – ak má záujem o jeden produkt, pravdepodobne bude mať záujem aj o súvisiace produkty a najjednoduchšie pre neho bude nakúpiť si ich v jednom obchode. Budujte svoju ponuku produktov vertikálne a zlepšíte si tržby i vaše hodnotenie u zákazníka.
3. Kredibilita – zákazník má množstvo možností, kde si zakúpiť to, čo potrebuje. Ak daný obchod nepozná, často sa pozrie na ohlasy predošlých zákazníkov. A to potom rozhodne o tom, či tam nakúpi alebo nájde iný obchod. Preto by ste sa mali snažiť pracovať tak, aby ste získavali len pozitívne recenzie.
4. Emocionálne prepojenie so zákazníkmi – zákazníci si potrebujú odôvodniť svoju kúpu a nekúpia nič, po čom nebudú emocionálne túžiť. Pri budovanie svojej značky musíte teda dbať na vyvolávanie pozitívnych emócií.
5. Silná komunita okolo značky – pri súčasnej konkurencie je základom budovať si lojálnu skupinu zákazníkov, ktorí budú verní vašej značke a budú si ochotní aj trošku priplatiť alebo sa pri rovnakej cene rovnakého produktu rozhodnú skôr pre váš obchod. Súčasťou týchto snáh by malo byť aj budovať širokú komunitu na sociálnych sieťach, ktorú sú pre marketing v tejto dobe kľúčové a fungujú ako primárny komunikačný kanál.
6. Skvelá zákaznícka podpora – v minulosti bola táto služba zákazníkom zanedbávaná, ale v súčasnosti už sa stáva samozrejmosťou, že sa firmy snažia mať zákaznícku podporu na vysokej úrovni. Práve tá totiž ovplyvňuje vzťah zákazníka s vami. Ak má problém a podpora ho pomôže vyriešiť, pocity zostanú pozitívne. Ak má problém a podpora bude zlá, tak e-shop prakticky prišiel o zákazníka.
Zdieľať článok na Facebooku
Zaujal vás tento článok?
Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
Mohlo by vás zaujímať
V akej oblasti chcete pomôcť?
Motivácia & inšpirácia
Zdravie & vitalita
Práca & podnikanie
Peniaze & bohatsvo
Život a vzťahy
Osobný rast