Rozvíjajte sa s nami. Pridajte sa k nám aj na Facebooku:

Powered by Jasper Roberts - Blog

Práca & podnikanie

Ako živnostník oddelí prácu od osobného života?

Práca na voľnej nohe je fajn, ale ide o dvojsečnú zbraň, ktorá sa veľmi rýchlo dokáže obrátiť proti vám. Vďaka živnosti ste sami sebe pánom, no stáva sa pomerne často, že to vedie aj k nevybalansovanému životu, kedy práca vplýva na súkromie a naopak.

To všetko vedie k nižšej produktivite práce i nižšej spokojnosti so svojím životom. Preto je dôležité zakročiť v čas a oddeliť si prácu od osobného života. Pomôže k tomu aj nasledujúcich šesť tipov:

1. Stanovte si pevnú pracovnú dobu
Ak keď pracujete na voľnej nohe a môžete sa pýšiť flexibilným pracovným časom, najlepšie urobíte, ak aspoň väčšinu času budete mať ohraničený čas na prácu. Aj keď pracujete z domu, stanovte si čas, ktorý bude vyhradený na prácu. Stanovte si hodinu, kedy práca končí a po ktorej sa už budete venovať len osobnému životu. Pomôže vám to nájsť balans a v dlhodobom horizonte vás to naučí pracovať efektívnejšie.

2. Vytvorte si pracovný e-mail
Hlavne, ak pracujete na počítači, je dôležité mať oddelené e-mailové schránky pre pracovné a súkromné účely. Tú súkromnú pritom počas pracovnej doby nenavštevovať. Ak by ste využívali jednu na všetko, veľmi ľahko by vás mohol rozptýliť e-mail od známeho. Na druhú stranu, keď už by ste mimo pracovnej dobe kontrolovali, či vám priateľ neposlal očakávaný e-mail, mohol by vám do oka padnúť pracovný e-mail, čím si narušíte obdobie relaxu vo voľnom čase.

3. Majte dve telefónne čísla
Podobne ako to bolo s pracovným e-mailom, mali by ste mať aj pracovné telefónne číslo. Ak totiž budete používať to súkromne, nepodarí sa vám skutočne oddeliť prácu od voľného času. Hocikto, hocikedy by vám mohol narušiť rodinnú pohodu. Pracovný telefón umožňuje to, že si ho v určitý čas vypnete a máte pokoj. K neprijatým hovorom sa môžete vrátiť na ďalší pracovný deň.

4. Stanovte si s klientmi hranice
Ako živnostník sa snažíte klientov udržať, ale nemôžete si ich stavať na piedestál. Musíte si s nimi vytvoriť určité hranice a nevyhovovať im vo všetkom. Nemôžete akceptovať to, že vám budú volať v čase, kedy sa venujete rodine, alebo v čase, kedy ste na dovolenke. Keď tieto hranice bude poznať aj klient, bude vás rešpektovať ešte viac a vás vzťah bude lepšie fungovať. Nemali by ste klientom odpisovať ani večer či cez víkendy, lebo im zvýšite očakávania a budú na váš čas náročnejší.

5. Blokujte web stránky
Aj osobný život môže vplývať na ten pracovný. Ide o formy rozptýlenia, ktoré vás spomaľujú v ceste za svojim cieľom. Najčastejším rozptýlením pritom je internet a vaše obľúbené web stránky. Jedinou istotou, že si ich počas práce neotvoríte, je ich blokovanie.

6. Oddeľte si financie
Nikto vám nebráni v tom, aby ste pri živnosti využívali na podnikanie aj svoj súkromný bankový účet. Aj tu však platí, že lepšie urobíte, ak si založíte nový účasť vyhradený zvlášť pre podnikanie, ktorý nahlásite na daňovom úrade. Budete tak mať oddelené financie a lepší prehľad o tom, ako sa vám v práci darí. Bude sa vám ľahko orientovať v príjmoch i výdajoch a nebudú sa vám tam miešať súkromné transakcie.

Zdieľať článok na Facebooku

Zaujal vás tento článok?

Staňte sa naším fanúšikom a nepremeškajte ďalšiu príležitosť rásť!
V akej oblasti chcete pomôcť?
© 2020 MNE.sk.  |  Webdesign by Streftec

Kontakt   |   Reklama   |   Facebook   |   Cookies a os. údaje TOPlist